اکسپت مقاله فوری

Home » خدمات پذیرش و چاپ » اکسپت مقاله فوری

یکی از خدمات موسسه علمی پژوهشی نصیر اکسپت مقاله فوری می باشد. پیش از هر چیز ابتدا بهتر است بدانید که اکسپت مقاله چیست و چگونه انجام می گیرد. سپس در مورد زمان و هزینه انتشار مقاله در هر مجله اطلاعات مورد نیاز را کسب نمایید. نویسندگان مقالات بعد از اینکه توانستند مقاله خود را مطابق اصول و استانداردهای نگارش مقاله تهیه نمایند، سعی خواهند نمود تا مقاله خود را در یکی از مجلات معتبر چاپ کنند. چاپ مقاله دارای مراحل مختلفی می باشد. سابمیت و اکسپت مقاله فوری بعد از نگارش دو اصطلاح رایج و از جمله مهمترین مراحل در فرایند چاپ مقاله isi در مجلات معتبر دنیا هستند.

اکسپت مقاله فوری
اکسپت مقاله فوری

منظور از سابمیت مقاله چیست

یکی از مراحل پیش از اکسپت مقاله فوری، سابمیت مقاله به معنای ارسال کردن و تسلیم کردن مقاله به مجله است. یعنی بعد از اینکه مقاله نوشته شد و مشخص شد که می خواهید آن را برای چه مجله ای ارسال کنید اقدام به سابمیت مقاله می کنید.

البته این نکته را هم باید در نظر بگیرید که، پیش از ارسال درباره این موضوع که چشم انداز یا اسکوپ فعالیت و زمینه موضوعی ژورنال با مقاله تان سازگار است به نتیجه رسیده اید. یعنی مطمئن شده اید که موضوع مقاله شما با عناوین کار شده در ژورنال مد نظر سازگاری و همخوانی دارد. پس از این موضوع هم مقالات آن را بر اساس اصول و فرمت در نظر گرفته شده درمجله تنظیم کرده‌اید و حالا وارد فرآیند ارسال می شوید. برای ارسال یا باید به ایمیل مجله یا ژورنال مقصد مقاله تان را ارسال کنید یا از طریق پلتفرم ای که در سایت هر ژورنال برای دریافت مقالات در نظر گرفته شده است اقدام به ارسال کنید.

پس ازسابمیت مقاله خود وارد فرآیند پذیرش مقاله می شوید. نحوه بررسی مقاله و نتیجه داوری آن در اکسپت مقاله فوری تاثیر بسزایی دارد. یعنی سردبیران، مقاله شما را با نگاهی اولیه و مروری بررسی می نمایند. تا مشخص شود که آیا این مقاله با سیاست‌ها و اسکوپ مجله همسو است یا خیر. اگر همخوانی وجود داشته باشد مقاله برای بررسی‌های بیشتر از سوی سردبیر برای مرورگر آن و داوران مجله ارسال می‌شود. در روند بررسی مقالات امکان وقوع سرنوشت های مختلفی وجود دارد.

اکسپت مقاله فوری به چه معناست

بعد از اینکه مقاله برای ویراستار یک مجله ارسال شد، در صورتی که متن آن مورد قبول ویراستاران و داوران قرار بگیرد مقاله پذیرفته شده است. به فرآیند پذیرش سریع مقاله توسط ویراستاران مجله اکسپت مقاله فوری می گویند. اکسپت مقاله در اغلب موارد پس از ارسال برخی اصلاحات و انجام آن توسط نویسنده انجام می گیرد. اما در موارد نادری ممکن است در زمان ارسال نسخه اولیه عکس به مقاله توسط ویراستار آن انجام گیرد.

فرایند اکسپت مقاله فوری
فرایند اکسپت مقاله فوری

اکسپت مقاله فوری و مراحل انجام آن

به طور کلی می توان فرایند عکست فوری مقاله را را به چهار مرحله تقسیم نمود:

مرحله اول در اکسپت مقاله فوری:

بعد از ارسال مقاله ژورنال، سردبیر ژورنال نسخه اولیه و  manuscript مقاله با توجه به مواردی، مانند اعتبار فنی، سبک نوشتاری، حیطه موضوع، ارتباط با مقالات که در گذشته در این مجله چاپ شده است، سرقت ادبی و پلاگریسم، تطابق با سیاست ها و خط قرمزهای ژورنال و غیره بررسی می‌کنند.

پیشنهاد می شود برای افزایش احتمال اکسپت سریع در مرحله اول مواردی نظیر حیطه یا اسکوپ و نوع مقاله و همچنین کیفیت و مقالات قبلی ژورنال حتما توسط افرادی خبره و با تجربه مورد ارزیابی قرار گیرد.

مرحله دوم اکسپت مقاله فوری

بعد از بررسی اولیه توسط سردبیر مقاله فرستاده شده این بار توسط ویراستار ژورنال مورد بررسی قرار می گیرد.در این مرحله بررسی های ریزتر و فنی تر انجام می گردد. همچنین در مرحله دوم اکسپت مقاله فوری این احتمال وجود دارد که مقاله ارسالی به صورت محرمانه به دو یا چند داور برای بررسی دقیق تر ارسال گردد. همچنین لازم به ذکر است که احتمال پذیرش قطعی و اکسپت فوری یا رد شدن مقاله در این مرحله وجود دارد.

مرحله سوم در اکسپت مقاله فوری در این مرحله مقاله از دید اعتبار فنی توسط داوران مورد ارزیابی قرار می گیرد. نتیجه این ارزیابی می تواند اکسپت، ریجکت یا نیز برخی اصلاحات باشد. در ادامه این موضوع به ویراستار و سپس توسط سردبیر مجله اعلام می‌شود.

مرحله چهارم در اکسپت مقاله فوری

در این مرحله نتیجه نهایی به نویسنده مقاله اعلام می گردد. در صورت پذیرفته شدن گواهی اکسپت مقاله و در صورت رد شدن دلایل ریجکت به نویسنده اعلام خواهند شد. همچنین در بعضی موارد ممکن است مقاله به شکل مشروط اکسپت شود یا به اصطلاح اکسپت شرطی در این حالت نیاز است تا برخی اصلاحات توسط نویسنده انجام گیرد.

چاپ مقاله و مدت زمان تقریبی برای آن

در حالت کلی و تقریبی می توان مدت زمان تقریبی برای انواع مجلات علمی برای مراحل داوری پذیرش و چاپ را به این شکل بیان نمود.

مجلات علمی تخصصی دو تا چهار ماه

مجلات علمی پژوهشی شش ماه تا یک سال

مجلات خارجی با ایمپکت فکتور یا ضریب تاثیر بالا ۶ ماه تا یک سال و یا بیشتر

مجلات خارجی دارای ضریب تاثیر دو تا سه هفته داوری سریع

مجلات خارجی دارای نمایه isi isc با ضریب تاثیر پایین و یا رده بندی Q1 تا Q4

 مجلات اسکوپوس بین ۱۵ روز چهار ماه

جمع بندی

اکسپت مقاله فوری امری به ظاهر دشوار است ولی در صورتی که مراحل اولیه تولید مقاله مانند، ویرایش نیتیو مقاله، ویرایش مقاله علمی پژوهشی، ویرایش مقاله انگلیسی و استفاده از منابع مانند ترجمه کتاب می تواند شما را در امر چاپ مقاله و حتی چاپ مقاله JCR کمک نماید.

ادیت تخصصی مقاله |ادیت مقاله انگلیسی
پذیرش مقاله در سیویلیکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.