شیوه تدوین پایان نامه

Home » خدمات پایان نامه » شیوه تدوین پایان نامه

آیا با شیوه تدوین پایان نامه آشنا هستید و یا این که با توجه به این که تازه وارد دوره کارشناسی ارشد شده اید هنوز در مورد شیوه تدوین آن نکات زیادی نمی دانید و به دنبال بهترین راه برای آماده کردن هر چه زودتر پایان نامه خود هستید؟

در صورت نیاز به آشنایی با نحوه نوشتن پایان نامه و یا نیاز به دریافت خدمات تدوین پایان نامه می توانید با ما در موسسه علمی پژوهشی نصیر تماس بگیرید تا ضمن ارائه راهنمایی های لازم در صورت نیاز شما را در مراحل مختلف نوشتن و یا آماده سازی پایان نامه همراهی کنیم.

اهیمت آشنایی با شیوه تدوین پایان نامه

بسیار روشن است که در دوره کارشناسی ارشد بیشترین واحدهای درسی به پایان نامه اختصاص می یابد. البته در دوره دکترا واحدهای بیشتری نسبت به ارشد به این واحد درسی اختصاص می یابد، اما دانشجویان دکترا به دلیل آشنایی که با نحوه نوشتن پایان نامه در دوره ارشد خود به دست آورده اند نیاز چندانی به توضیح در مورد نحوه نگارش آن نخواهند داشت و به همین دلیل ما در این متن روی نیازمندی هایی که دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد در داخل کشور خواهند داشت تاکید خواهیم نمود.

شیوه تدوین پایان نامه باید به گونه ای باشد که شما بتوانید با بررسی منابع علمی و انجام تحقیقات پژوهشی بتوانید بخش های مقدمه، متن اصلی و نتیجه گیری پایان نامه خود را با در نظر گرفتن استانداردهای نگارشی و اصول علمی و نکات فنی و تخصصی به درستی بنویسید تا پس از تایید استاد راهنما بتوانید آن را برای دفاع به دفتر دانشکده خود تحویل دهید.

راهنمایی های استاد در زمینه شیوه تدوین پایان نامه

در بخش قبل اشاره ای به تایید استاد راهنما برای تحویل پایان نامه و لزوم دریافت آن برای ارائه متن پایان نامه به دفتر دانشکده توضیح کوتاهی داده شد. شاید خود شما به خوبی بدانید که استاد راهنما در همه مراحل شیوه تدوین پایان نامه گام به گام دانشجو و در کلیه مراحل تحقیقاتی اقدام به راهنمایی او خواهد کرد و برای همین است که از او با نام استاد راهنما در کلیه دانشگاه ها در کل دنیا (البته به زبان های مختلف نام متفاوتی خواهد داشت)، یاد می شود.

برای همین است که قبل از هر کسی و یا هر موسسه ای این راهنمایی ها و توصیه های استاد راهنمای شما خواهد بود که باید در مراحل نوشتن پایان نامه مدنظر قرار گیرد. با عمل به این توصیه به طور قطع می توانید بیشترین موفقیت را در دوره کارشناسی ارشد کسب نموده و راه را برای ورود به دوره دکترا باز کنید. پس باز هم تاکید می کنیم که به توصیه های استاد راهنمای خود در طول نوشتن پایان نامه و کلیه مراحل انجام تحقیقات خود توجه ویژه داشته باشید.

مدت زمان مورد نیاز برای تدوین رساله در دوره کارشناسی ارشد

شما باید برای پایان نامه خود چند فصل تنظیم کنید و در هر یک از آن ها نکات لازم را در ارتباط با فعالیت های علمی پژوهشی خود و یا یافته های علمی خود بیان کنید که طی این مراحل وابسته به تلاش خود شما زمان متفاوتی را در برخواهد گرفت. حال که در مورد اهمیت و نقش استاد راهنما در طی مراحل نوشتن پایان نامه های دانشجویی در دوره کارشناسی ارشد نکاتی را بیان کردیم، اگر مدت زمان مورد نیاز برای نگارش پایان نامه برای شما مهم است، خواهان اطلاع از مدت مورد نیاز برای طی کل مراحل آماده سازی و تحویل آن هستید.

باید بدانید که شیوه تدوین پایان نامه روی مدت زمانی که برای تحویل آن نیاز خواهید داشت تاثیر چندانی نخواهد داشت و این تلاش خود شما خواهد بود که می تواند راه را برای اتمام هر چه زودتر پایان نامه باز کند.

مدت زمان مورد نیاز برای تدوین رساله در دوره دکترا

در بخش قبل در مورد مدت زمان مورد نیاز در دوره ارشد برای نوشتن پایان نامه صحبت کردیم. در این بخش به طور مختصر اشاره کوتاهی می کنیم که همان طور که برای همه ما روشن است رساله دکتری اهمیت بسیار بیشتری در مقایسه با پایان نامه ارشد دارد و برای همین زمان بیشتری برای نوشتن آن نیاز خواهد بود.

به طور کلی اگر چه زمان شیوه تدوین پایان نامه متفاوت است، اما بر اساس استانداردهای علمی موجود در داخل کشور و در بسیاری از کشورهای دیگر، دانشجویان ارشد تنها دو سال برای اتمام همه واحدهای درسی خود زمان دارند و در این مدت باید پایان نامه خود را به اتمام برسانند. اما به طور معمول دانشجویان دکتری باید 4 سال برای انجام تحقیقات و طی واحدهای درسی خود زمان بگذارند که این زمان می تواند کمتر و یا بیشتر نیز باشد.

خدمات تدوین پایان نامه

در صورتی که شما نیاز داشته باشید تا با در نظر گرفتن استانداردهای علمی نگارشی و با طی کلیه مراحل تدوین پایان نامه هر چه زودتر از پایان نامه دانشجویی خود دفاع کنید، می توانید از خدمات ویراستاری و تدوین در کلیه مراحل آماده سازی پایان نامه که توسط موسسات علمی ارائه می شود استفاده کنید.

این خدمات در اکثر موارد خدمات مشاوره ای و تحقیقاتی خواهد بود که در کنار ویرایش و خدمات ویراستاری پایان نامه های دانشجویی مدت زمان مورد نیاز برای اتمام آن ها را به حداقل خواهد رساند.

هزینه خدمات تدوین پایان نامه

با توجه به شیوه تدوین پایان نامه و حجم مشاوره های دریافتی و یا کمک های علمی و تحقیقاتی که به دانشجو خواهد شد هزینه های خدمات ارائه شده محاسبه می شود که ممکن است در هر پایان نامه ای با دیگری تفاوت داشته باشد.

کلام آخر

ما نگاه کوتاهی به شیوه تدوین پایان نامه و اهمیت اضافه کردن بخش های مقدمه، نتیجه گیری و کلیه فصل های پایان نامه با توجه به توصیه های استاد راهنما مطالبی را بیان کردیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر و آگاهی از خدمات تدوین پایان نامه با کارشناسان موسسه علمی پژوهشی نصیر تماس بگیرید.

نگارش مقاله
ترجمه و چاپ مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.