لیست مجلات جی سی ار

Home » خدمات پذیرش و چاپ » لیست مجلات جی سی ار

آیا با اهمیت چاپ مقاله در بهترین ژورنال های قرار گرفته در لیست مجلات جی سی ار و پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی isi آشنایی دارید و می دانید چرا اساتید دانشگاه حساسیت خاصی بر روی چاپ مقاله در مجلات دارای ایمپکت فاکتور بالا هستند؟ به طور حتم حساسیتی که اساتید بر روی چاپ مقاله در این مجلات دارند نشان دهنده اهمیت آن ها می باشد که به دلیل کمک این ژورنال ها جامعه علمی در رشد و پیشرفت هر چه بیشتر بوده و شما هم با چاپ مقالات علمی ارزنده خواهید توانست در این راه نقشی ایفا کنید.

موسسه علمی پژوهشی نصیر تلاش کرده است تا برای تسریع پذیرش مقالات و چاپ آن ها در این مجلات خدمات ویژه ای را در اختیار دانشجویان در دوره های تحصیلات تکمیلی  قرار دهد.

لیست مجلات جی سی ار
لیست مجلات جی سی ار

لیست مجلات جی سی ار در رشته های مختلف

یکی از مهم ترین مراحلی که باید برای چاپ مقالات خود در مجلات jcr طی کنید یافتن لیست مجلات جی سی ار در رشته مرتبط با رشته تجصیلی دانشگاهی شما و یا مرتبط با موضوع نگارش مقاله خواهد بود. با توجه به این که تعداد مجلات علمی که در رشته های متنوع اقدام به چاپ مقاله می کنند بسیار زیاد است، یافتن لیست تخصصی که در ارتباط با موضوع مقاله شما باشد بسیار مهم است. برای همین است که دانشجویان در صورت نیاز به چاپ مقالات خود به دنبال یافتن هر یک از این لیست ها هستند.

لیست مجلات jcr در رشته مهندسی برق

به طور معمول امکان یافتن لیست مجلات جی سی ار برای رشته های مختلف مهندسی برق وجود دارد که شامل گرایش های متعدد مهندسی برق قدرت، مهندسی الکترونیک و مهندسی مخابرات می باشند. البته اگر نگاه تخصصی تری به هر یک از این گرایش ها بنمایید شاهد تخصصی تر شدن گرایش ها در مقاطع بالاتر و به خصوص در مقطع دکتری خواهید بود که نیاز به انتخاب مجلات تخصصی را در خارج از کشور برای چاپ مقاله های علمی نوشته شده توسط شما بیشتر خواهد کرد.

نه تنها در رشته مهندسی برق که در سایر رشته ها مانند مهندسی مکانیک و مهندسی عمران نیز مجلات تخصصی بسیار زیادی را می توان یافت که هر یک مرتبط با یکی از گرایش های این رشته های تحصیلی می باشند. برای همین است که اولین قدم در راه ارسال مقاله به مجلات jcr یافتن این لیست ها محسوب می شود.

یافتن لیست مجلات جی سی ار

حال سوال این جا است که چگونه می توانیم بهترین لیست ها را در فضای مجازی و یا از روش های دیگر پیدا کنیم که در ارتباط با رشته تحصیلی ما باشد و بتوانیم مقالات تخصصی خود را در آن ها چاپ کنیم. به طور حتم یافتن لیست مجلات جی سی ار با مراجعه به سایت هایی که هر ساله اقدام به اپدیت مقالات علمی معتبر در دنیا می کنند امکان پذیر خواهد بود.

توجه داشته باشید که در کشور ما نیز وزارت خانه هایی مانند وزارت علوم مسئول بررسی نشریات خارجی معتبر جی سی ار و چاپ لیستی از آن ها برای استفاده دانشجویان و اساتید دانشگاه می باشند که شما هم می توانید مانند سایر اساتید دانشگاه و یا دانشجویان با توجه به رشته تحصیلی خود به آن ها دست پیدا کنید.

انتخاب مجلات jcr برای چاپ مقاله

شما در مرحله بعد از یافتن این لیست نیاز به انتخاب یکی از ژورنال های قرار گرفته در هر یک از این لیست ها خواهید داشت که این کار را باید با توجه به فاکتورهای متعددی انجام دهید. به طور حتم همه مجلات علمی با هم یکسان نیستند و حتی اگر در یک لیست قرار داشته باشند باید به تفاوت های هر یک با دیگری توجه کنید تا مشکل خاصی در فرایند پذیرش مقاله شما پس از داوری توسط اساتید داور در آن مجله علمی به وجود نیاید.

انتخاب بهترین ژورنال در لیست مجلات جی سی ار

علاوه بر این که باید در مورد امکان پذیرش مقاله خود در هر یک از نشریه های خارجی توجه بیشتری داشته باشید، در عین حال لازم است که نسبت به اعتبار هر یک از آن ها ارزیابی های لازم را انجام دهید. زیرا که به نظر می رسد در زمان انتخاب یک ژورنال هر چه توجه بیشتری به این موضوع داشته باشید.  سعی کنید مجلاتی که بالاترین ایمپکت فاکتور را در لیست مجلات جی سی ار دارند برای ارسال مقاله خود انتخاب نمایید.

البته این را هم در نظر داشته باشید که برای پذیرش مقاله در این ژورنال ها نیاز به کیفیت محتوایی بالایی برای مقاله به نگارش در امده می باشد و در صورتی که مقاله شما کیفیت لازم را نداشته باشد امکان چاپ آن در این مجلات معتبر وجود نخواهد داشت. برای همین بهتر است برای یافتن و انتخاب بهترین ژورنال های قرار گرفته در لیست نشریات jcr تلاش کنید با دیگران نیز مشورت کنید تا از تجربه آن ها در انتخاب بهترین مجلات استفاده نموده و نتیجه بهتری به دست اورید.

کلام آخر

ما در این متن در مورد ژورنال های بین المللی و خارجی که هر یک با توجه به حوزه فعالیت خود به طور جداگانه در لیست مجلات جی سی ار برای استفاده دانشجویان قرار می گیرند نکاتی را بیان کردیم. به طور حتم در صورت نیاز به چاپ مقاله در این ژورنال ها در مرحله اول باید لیست متناسب با موضوع تخصصی نگارش مقاله خود را به دست اورید. پس از آن نیز سعی کنید تا با مشاوره با دیگران بهترین مجلات قرار گرفته در لیست مورد نظر را با توجه به معیارهایی مانند ایمپکت فاکتور و یا امکان پذیرش مقاله در هر یک از آن ها انتخاب کنید تا شاهد موفقیت بیشتری در چاپ مقالات خود باشید.

موسسه علمی پژوهشی نصیر آماده است تا در این راه مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار دهد تا با استفاده از خدمات موسسه شاهد چاپ هر چه زودتر مقالات خود باشید.

چاپ مقاله جی سی ار
چاپ مقاله q1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.