پذیرش مقاله برای دفاع دکتری

Home » خدمات پذیرش و چاپ » پذیرش مقاله برای دفاع دکتری

برای بسیاری از دانشجویان دوره دکترا علاوه بر اتمام رساله نیاز به پذیرش مقاله برای دفاع دکتری می باشد تا بتوانند پس از دفاع مدرک خود را از دانشگاه های محل تحصیل خود در داخل کشور دریافت کنند. از سوی دیگر با توجه به اهمیتی که دوره دکترا در پایان تحصیلات تکمیلی همه دانشجویان دارد، بسیاری از آن ها به دنبال چاپ مقالات علمی تاثیرگذار در بهترین ژورنال های داخلی و خارجی هستند تا امتیاز بیشتری را از نظر علمی در رشته تخصصی خود کسب نمایند.

با توجه به اهمیت این موضوع موسسه علمی پژوهشی نصیر برترین موسسه نوشتن مقاله تلاش نموده است تا بهترین خدمات را در این زمینه به دانشجویان دوره دکتری ارائه کند تا بتوانند موفق به پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی یا مقالات ISI خود در کنفرانس ها و یا مجلات معتبر داخلی و خارجی شوند و یک قدم به اهداف علمی خود نزدیک تر شوند.

اهمیت پذیرش مقاله برای دفاع دکتری

دفاع دکتری یکی از حساس ترین مراحل برای دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی برای گرفتن یکی از بالاترین مدارک تحصیلی در دانشگاه محل تحصیل خود در داخل و یا خارج از کشور می باشد. اما در بسیاری از دانشگاه های معتبر تنها به پایان رساندن رساله برای گرفتن مدرک دکترا کافی نیست و دانشجویان علاوه بر رساله باید یک یا چند مقاله را در مجلات علمی داخلی و یا ژورنال های علمی بین المللی به چاپ رسانده باشند تا بتوانند موفق به دفاع از رساله دکتری خود شوند.

برای همین است که برای بسیاری از دانشجویان این دوره پذیرش مقاله در مجلات isi یا سایر مجلات داخلی و خارجی برای دفاع دکتری دارای اهمیت بسیار بالایی است و در صورت عدم انتشار به موقع مقاله در این مجلات ممکن است که حتی این دانشجویان نتوانند موفق به دفاع از رساله دکتری در زمان مقرر خود شوند.

این اهمیت برای دانشجویانی که در دانشگاه های معتبر در حال تحصیل هستند بسیار بیشتر است. زیرا که بسیاری از دانشگاه های معتبر در داخل کشور شرط پذیرش مقاله isi استخراج شده از رساله را برای جلسه دفاع دکتری دانشجویان خود ضروری می دانند.

در سایر دانشگاه ها نیز شاید حداقل نیاز به پذیرش مقاله در یکی از کنفرانس های داخلی باشد تا بتوانید موفق به دفاع از رساله دکتری خود شوید. این شرایط باعث شده است که بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دنبال راهی برای پذیرش مقاله خود در یکی از مجلات یا کنفرانس های علمی در داخل و یا خارج از کشور باشند تا بتوانند هر چه زودتر راه را برای دفاع از پایان نامه دکتری خود هموار کنند.

مدت زمان پذیرش مقاله برای دفاع دکتری

آیا تا به حال در مورد مدت زمان مورد نیاز برای پذیرش مقاله برای دفاع دکتری فکر کرده اید؟ با توجه به اهمیتی که زمان پذیرش مقاله در یکی از کنفرانس های داخلی و خارجی و یا مجلات علمی دارد، بسیاری از دانشجویان هستند که به دنبال پذیرش مقاله در کمترین زمان می باشند تا بتوانند از موفقیت در دفاع به موقع از پایان نامه خود مطمئن شوند.

به طور معمول مقاله هایی که در این کنفرانس ها و یا مجلات منتشر می شود بر گرفته از موضوع پایان نامه می باشند و با پیشرفت پایان نامه و کارهای پژوهشی مرتبط با آن در دوره دکترا می توان موفق به تنظیم و نشر مقاله از روی موضوع پایان نامه دکتری شد. البته به طور دقیق نمی توان در مورد مدت زمان مورد نیاز برای پذیرش مقاله برای دفاع دکتری در کنفرانس های داخلی و یا خارجی صحبت کرد.

زیرا که به طور معمول این کنفرانس ها در بازه های زمانی مشخص مقالات دانشجویان دکترا را دریافت می کنند. پس از آن نیز به بررسی مقالات پرداخته و در صورت دارا بودن شرایط لازم اقدام به پذیرش آن ها در کنفرانس مربوطه خواهند نمود.
در صورتی که نیاز داشته باشید به طور دقیق از مدت زمان پذیرش مقاله در این کنفرانس ها اطلاع پیدا کنید نیاز دارید تا به تقویم برگزاری کنفرانس مراجعه کند.

کیفیت مقاله برای دفاع دکتری

برای صدور مجوز دفاع از رساله دکتری شرایط مختلفی در زمینه کیفیت مقالات و امتیازهایی که کسب می‌کنند وجود دارد که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم

برای آنکه دانشجو سقف نمره را کسب کرده و با رتبه عالی فارغ‌التحصیل شود، شرایط ذیل ضرورت دارد

  • پذیرش و چاپ دو مقاله ISI
  • پذیرش و چاپ یک مقاله ISI با رتبه  Q1در مجله و یک مقاله علمی پژوهشی
  • پذیرش و چاپ یک مقاله ISI با رتبه  Q1 در مجله ویژه
  • پذیرش و چاپ دو مقاله ISI و یک گواهی ثبت اختراع بین‌المللی

برای انکه دانشجو بعد از 9 ترم با رتبه بسیار خوب فارغ‌التحصیل شود به این موارد احتیاج دارد

  • پذیرش و چاپ دو مقاله ISI در مجله با حداقل رتبه Q2

نکته حائز اهمیت در اینجا آن است که بدانیم رتبه‌بندی مجلات و تعیین امتیازدهی به مقالاتی که در این مجلات چاپ می‌شوند چگونه است؟ توضیح این رتبه‌بندی ذیلاً آمده است

مطابق سایت Web of Science و پایگاه داده‌های Thomson Reuters مجلات مختلف علمی را رتبه‌بندی می‌کنند. این رتبه‌بندی در طول زمان و دوره‌های مختلف متغیر است. بنابراین مبنای زمانی برای زمان ارسال، پذیرش و چاپ مقاله وجود دارد که مطابق آن، کیفیت مقاله چاپ شده در ژورنال‌های علمی را تعیین کرده و امتیاز می‌دهند. این رتبه‌بندی به شکل زیر است

کیفیت هر مجله در دوره‌های مختلف زمانی بررسی شده و از Q1 تا Q4 طبقه‌بندی می‌شوند. این رتبه‌بندی در هر دوره زمانی ممکن است تغییر کرده، ارتقاء پیدا کند و یا ختی تنزل یابد.

برای تعیین کیفیت هر مقاله، رتبه مجله‌ای که آن مفاله ر چاپ کرده در سه زمان مختلف بررسی می‌گردد. زمان ارسال مقاله، زمان پذیرش مقاله و زمان چاپ مقاله. در هر کدام از این زمان‌ها احتمال دارد رتبه ژورنال با زمان دیگری متفاوت باشد بنابراین برای تعییت کیفیت یک مقاله از میان رتبه زمان ارسال، پذیرش و چاپ، بالاترین رتبه را در نظر گرفته و مبنای تعیین کیفیت مجله قرار داده و امتیاز مقاله را نیز مشخص می‌کنند.

کیفیت مقاله برای دفاع دکتری
کیفیت مقاله برای دفاع دکتری

نقش موسسات پژوهشی در پذیرش مقاله برای دفاع دکتری

موسسات پژوهشی همانطور که از اسمشان پیداست در زمنه پژوهش‌های علمی، ادبی، فرهنگی و هنری مشغول به فعالیت می‌باشند. در این موسسات از مشاوره گرفته تا چاپ مقالات فعالیت‌های مختلفی انجام می‌شود. در صورتی که در هر کدام از مراحل پذیرش مقاله برای دفاع دکتری نیاز به کمک دارید؛ می‌توانید به این موسسات مراجعه کنید. این موسسات در چند مورد مختلف و البته مهم قادر به همکاری با دانشجویان مقاطع مختلف بالاخص دانشجویان دوره دکتری و پژوهشگران هستند.

  • در هر مرحله از مراحل انتخاب موضوع مقاله تا چاپ آن می‌توان از مشاوران این موسسات کمک گرفت.
  • در شناخت انواع ژورنال‌های تخصصی و علمی داخلی و بین‌المللی و همچنین تعیین کیفیت آنها و مطابقت سطح علمی مقاله با مجله می‌توان از اطلاعات این موسسات استفاده کرد.
  • در مواردی که یک مقاله خام احتیاج به تغییرات و تصحیحاتی از قبیل ویراستاری، رعایت نکات نگارشی و استانداردهای مورد تایید مجلات و همچنین ترجمه تخصصی دارد می‌توان از دانش متخصصان همین موسسات بهره‌مند شد.
  • در مورد اضافه کردن اطلاعات مربوط به جامعه آماری، پایگاه داده، انجام محاسبات و معادلات تخصصی نیز می‌توان به این موسسات مراجعه کرد.
  • در تمامی موارد فوق چنانچه دانشجو بخواهد با یک هزینه نسبتاً مناسب همه این کارها را انجام دهد با بررسی و مقایسه این موسسه‌ها می‌تواند بهترین و با کیفیت‌ترین موسسه را با قیمت دلخواه انتخاب کند.
  • در مواردی دانشجویان زمان کافی برای انتظار چاپ مقاله را نداشته و خواهان چاپ مقاله‌هایشان در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند تا برای دفاع از رساله دکتری آماده شوند. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این موسسات، یافتن ژورنال‌هایی است که نه تنها رتبه علمی قابل قبول را داشته و از کیفیت علمی مناسبی برخوردارند، بلکه می‌توانند مقاله مورد نظر را در کوتاه‌ترین زمان به چاپ برسانند.
نقش موسسات پژوهشی در پذیرش مقاله برای دفاع دکتری
نقش موسسات پژوهشی در پذیرش مقاله برای دفاع دکتری

فرایند اکسپت مقالات برای دفاع دکتری

اگر به دنبال اطلاع دقیق از فرایند پذیرش مقاله علمی پژوهشی و یا پذیرش مقاله isi برای دفاع دکتری در ژورنال های مختلف هستید، به طور حتم در صورتی که تجربه کافی در این زمینه نداشته باشید بهتر است که از مشاوره افراد آگاه در این زمینه استفاده کنید. به طور معمول اولین قدم در فرایند پذیرش مقاله را می توان نوشتن و آماده کردن مقاله متناسب با فرمت مورد نیاز می باشد.

باید بدانید که هر یک از کنفرانس ها و یا مجلات علمی در داخل و خارج کشور ممکن است که مقالات را در قالب خاصی اکسپت کنند و برای همین شما باید متناسب با استانداردهای لازم مقاله خود را آماده و برای پذیرش در این مجلات ارسال کنید. پس از ارسال مقاله است که این ژورنال ها اقدام به بررسی فرمت ظاهری و رعایت قوانین نگارشی و ویراستاری خواهند نمود. در کنار آن استانداردهای علمی را در نگارش مقاله مد نظر قرار خواهند داد و در صورتی که مقاله شما معیارهای لازم را دارا بود آن را اکسپت خواهند نمود.

در مورد مقالات ISI نیز با توجه به ژورنالی که انتخاب می کنید، مدت زمان مشخصی برای اکسپت مقاله شما وجود دارد که در صورت عدم اطلاع از مدت زمان لازم برای اکسپت مقاله و یا فرایند پذیرش آن می توانید با موسسه علمی پژوهشی نصیر تماس بگیرید تا راهنمای های لازم را در این مورد در اختیار شما قرار دهیم.

 

نتیجه‌گیری

با بررسی و تحقیق در مورد دستورالعمل‌های پذیرش مقاله برای دفاع دکتری به این نتیجه می‌رسیم که هر دانشجوی مقطع دکتری پس از گذراندن دوره تحصیلات تکمیلی خود، برای اخذ تاییدیه از جانب شورای تحصیلات تکمیلی برای دفاع، لازم است که دو مقاله علمی پژوهشی آماده چاپ داشته باشد. این بدان معناست که اهمیت گذراندن این مقطع تحصیلی به اندازه‌ای است که چنانچه دانشجو هیچ دستاورد علمی نداشته باشد و یا در زمینه تحقیق و پژوهش به مرحله‌ای نرسیده باشد که بتواند نتیجه تحصیل و تحقیق خود را به رشته تحریر درآورد؛ شایستگی دفاع از رساله خود و عبور از این مقطع تحصیلی را نخواهد داشت.

نوشتن مقاله انگلیسی
تالیف مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.